19 Ekim 2010 Salı

'EVET' MİTİNGİNE KATILMADI, İŞTEN ÇIKARILDI!

Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı bir taşeron şirketin çalışanlarından peyzaj mimarı Merve Erşan, 29 Ağustos’ta AKP’nin düzenlediği 'Evet' mitingine katılmadığı için işten çıkarıldı.

Peyzaj mimarı Merve Erşan’ın çalıştığı şirketin, 29 Ağustos Pazar günü Başbakan Erdoğan’ın da katılımıyla Ankara’da düzenlenen ‘Evet’ mitingine katılmaları için tüm çalışanlarına baskı yapmaya başladığı öğrenildi. Mitinge katılmayacağını söyleyen ve Pazar günü de alanda yer almayan Merve Erşan’a, işten çıkarıldığı bildirildi.

Peyzaj Mimarları Odası (PMO) Genel Merkezi’nde konuyla ilgili olarak, Oda üyesi Merve Erşan’ın yanı sıra PMO Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Yılmaz ve PMO Genel Sekreteri Redife Kolçak’ın da katılımıyla bir basın açıklaması yapıldı. Merve Erşan, hafta başından itibaren bu konunun kendisi de dahil olmak üzere tüm şirket çalışanları ile paylaşılmaya başlandığını, hatta şirketin kendisini o gün miting alanında, şirkete bağlı işçilerin katılımını belirlemek için yoklama yapmaya zorladığını belirtti.

Erşan, “Adalet ve Kalkınma Partisi’nin mitingine katılmanın ve orada yoklama yapmanın iş tanımı içinde olmadığını, bir siyasi partinin mitingine katılıp katılmamasının demokratik tercihlerine bağlı olduğunu” belirterek mitinge katılmayacağını şirkete bildirdiğini, şirketin ise kendisine “bu mitinge katılmasının işinin bir parçası olduğunu” ve “mitingde tüm taşeron şirketlere kontenjan ayrıldığını, bu kontenjanı doldurmaları gerektiğini” söylediğini aktardı.

Erşan, sözlerini “Genç nesle şunu söylemek istiyorum: Demokrasiye istinaden yapılan bir mitinge katılmadığım için bana bu baskıyı uygulayanların kullandığı ‘Daha fazla demokrasi’ sözü bana korkutucu geliyor” diyerek tamamladı.

Hukuki yollara başvurup başvurmayacağı yönündeki bir soru üzerine “Dava açmayı düşünüyoruz, ama açıkçası benim hukuka da pek inancım kalmadı” diye yanıtlayan Erşan, olayı sadece hukuka havale etmek yerine bizzat takipçisi olacağını söyledi. Erşan, “Mevlana’nın ‘Düzenim bozulur, hayatım alt üst olur diye endişe etme. Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden iyi olmayacağını' diye bir sözü var. Ben de böyle düşünüyorum” dedi.