15 Temmuz 2009 Çarşamba

İŞÇİ CAN DERDİNDE PATRON KAR PEŞİNDE

İZMİR - Torbalı Mesaç Tekstil Fabrikası'nda kot taşlama işinde çalışırken eline sıçrayan kimyasal maddeler nedeniyle Lenf Ödemi hastalığına yakalanan 39 yaşındaki Akile Karaduman, işverenin ilk müdahaleyi yaptırmaması yüzünden kolunu kaybedecek. Vücuduna yayılan ödemi önlemek amacıyla kolu kesilecek olan genç kadın, 'iş kazası' raporuna rağmen malulen emekli edilmemesine tepki gösteriyor.

İzmir'in Gültepe Semti'nde eşi ile birlikte yaşayan Akile Karaduman, 3.5 yıl önce çalıştığı Mesaç Tekstil Fabrikası'nda 'kot soldurma' işleminde kullanılan kimyasal maddenin eline dökülmesi yüzünden sakat kaldı. İlk müdahalesi yapılmayan ve aynı gün elinde morluklar oluşan genç kadın, işverenin "Yarın seni hastaneye göndereceğiz. O yüzden bugün sabaha kadar çalışman gerekiyor" demesi üzerine elindeki yanıklarla çalışmaya devam etti. Geç gitti hastanede yapılan ilk müdahalenin ardından evine gönderilen Karaduman, işverenin "İş kazası olduğunu söyleme" şeklindeki baskısına maruz kaldı. Buna rağmen 'iş kazası'raporu tutturan kadın, aradan geçen 3.5 yıllık zamana rağmen malulen emekli olamadı. Karaduman'ın kolu, Lenf Ödem hastalığının vücuduna yayılmaya başlaması yüzünden 14 Temmuz 2009 tarihinde kesilecek.

KADIN CAN DERDİNDE PATRON KÂR PEŞİNDE

ANF'ye konuşan Karaduman, "Ben kot soldurmada kullandığımız kimyasal maddelerle çalışırken elime sıçradı. Hiç bir koruma eldiveni olmadığı için elim yandı. Ben gittim işverene söyledim. Çünkü parmaklarım yanmıştı ve morarmaya başlamıştı. Ancak bana 'yarın göndeririz, sen bugün sabaha kadar çalış' dediler. Herkes yatmaya gitti. Ben hastaneye gideceğim diye sabaha kadar o kolumla çalıştırdılar. Sabah hastaneye gittim. Ama artık geç kalmıştım" diye konuştu.

KOLU KESİLECEK!

Hastanede 13 gün kaldıktan sonra eve gönderildiğini belirten Karaduman, "Benim patronum beni sürekli arayarak, 'iş kazası deme, evde oldu de' şeklinde baskı yapıyordu. Ama benim artık kolum gitmiş, çalışamayacağım. Benim bir gelirimin olması gerekiyor. Ben iş kazası olduğunu söyledim ve öyle rapor tutturdum. Fakat hala bir netice alamadık. Her gün hastaneye gidip geliyorum. Her gün heyetlere rapor için gidiyorum. Bu işler niye bu kadar zor ben anlamıyorum. Beni vücudumu ödem sarmış, kolumu kesecekler. Bu hastaneler beni hala testlere gönderiyorlar. Sağlık güvencem yok, eşim aylık 500 TL'ye çalışıyor, evim kira... Bunlar hiç halden anlamıyor mu? Şimdi önümüzdeki hafta 14 Temmuz Salı günü son kez heyete gireceğim ve kolumu kesecekler. Ben patronumdan ne istedim ki; benim hakkımı versinler. Beni malulen emekli etsinler" şeklinde konuştu.

Kaynak: ANF