23 Ekim 2008 Perşembe

2008 KRİZİNDEN HABERLER: İTALYA







İTALYA'DA SOKAK GÖSTERİLERİ VE OKUL İŞGALLERİ BAŞLADI

Kapitalist ülkelerde 2008 krizinin ekonomik arka planı üzerinde toplumsal karışıklık ve hareketlenmelerin ilk belirtileri gözükmeye başladı.

Irkçı ve ayrımcı uygulamalara ve okullardaki son özelleştirme ve paralı eğitim girişimlerine karşı günlerdir öğrencilerin, velilerin ve göçmenlerin büyük tepki ve protestolarına sahne olan İtalya'da, dün Başbakan Berlusconi'nin polis müdahalesi yapılacağı tehdidini savurmasının ardından bugün eylemler büyüdü ve yaygınlaştı.

Milano'dan Palermo'ya, Torino'dan Trieste'ye kadar bütün büyük şehirlerde öğrenciler kitleler halinde sokaklara döküldü. Roma'da, Milano'da, Floransa'da dersler sokak ve meydanlarda yapılıyor. Roma'da liselerde ve önde gelen üç üniversitede işgaller başladı. Roma Üniversitelerinin İtalya'daki hükümet aleyhtarı kitle hareketlerinin merkezi olduğu belirtiliyor. Bazı şehirlerde polisle göstericiler arasında çatışmalar oluyor. Bir çok rektör polisin üniversitelere sokulmayacağını açıkladı. Milano ve Napoli'de göstericilerin yolları kestiği belirtiliyor.
İtalya'da devlet okullarına yönelik ciddi bir darbe anlamına gelen Eğitim Bakanı Gelmini'nin "eğitim reformu" gelecek öğretim yılından itibaren devlet bütçesinden 8 milyon avroluk bir kaynak kesintisi getiriyor. Eğitim kurumlarını hedef alan kemer sıkma önlemleri yüzlerce öğretmenin işsiz kalmasına neden olacak. İlköğretim kurumlarında tam gün eğitim, yarım güne indirilirken, öğleden sonra düzenlenen laboratuarlar ise özelleştiriliyor. İlköğretim kurumları ve liseleri hedef alan bakan Gelmini, üniversite kurumlarına da seslenerek, "kaynak sorunu nedeniyle yüksek öğrenim kurumlarının geleceği de Alitalia Havayolu gibi olabilir" diye konuştu. (AKZ/CK)